Vamos a Costa rica

22 oktober 2018 - Houston, Texas, Verenigde Staten

dit keer ga ik naar Costa Rica!

Eerlijk gezegd wilde ik weer naar Azië maargoed ik kan niet altijd maar daarheen blijven gaan 😇 En Costa Rica is na de aanschaf van een Lonely Planet (ja ja dat heb ik gekocht) echt een prachtig land!

Natuurlijk zo goed voorbereid dat ik niet eens wist dat ik een visum nodig had voor m'n overstap in Houston... Gelukkig kan je die on the spot aanvragen zolang je in het bezit bent van een paspoort en een credit card. Daarvoor moet je wel alle gegevens juist invoeren...

Al met al dus een goed begin. Wat wel fijn is aan als vrouw alleen reizen is dat edereen mega behulpzaam is en Gelukkig was ik ruim oprijd aanwezig bij de check in dus zat ik al snel in het vliegtuig.

Aangekomen in Houston sta je natuurlijk voor de intense security measures die ze hanteren. Wel handig, dan kan ik tenminste nog een taxi boeken naar m'n Hotel in San José. Maargoed ik heb niet veel aan m'n overstap van 3 uur. Gelukkig is er een bar pal voor m'n gate. Tijdens een leuk gesprek met Jim uit Ierland tik ik snel een (hoe kan het ook anders) Bourbon en een super Fries met BBQ sauce naar binnen voor ik vervolgens mijn volgende vliegtuig in stap.