Bali: zon, zee strand en dieven

30 december 2014 - Kuta, Indonesië

Helemaal netjes en op tijd aangekomen bij het vliegveld in Jakarta (ik met een klein beetje extra vermoeidheid) konden we OP TIJD gaan boarden! Altijd fijn! Na een perfecte landing en een snel bezoekje bij de bagage belt werden we hartelijk onthaald door zuster lief en Nabil op de airport! Jo had met dr reismaatje een kamer in hetzelfde hotel geboekt dus konden we na een snelle koffie allemaal dezelfde kant op en gingen we gelijk de stad in!
Alles snel snel snel dus mega slimme annick nam lekker al dr waardevolle spullen mee in dr nieuwe tas uit parijs.
Was een mooie tas.. zo vond ook de dief die op zown 500m afstand van het hotel de tas riem kapot trok van mn schouder (die hij heel snazzie tussen mij en mn wandelmaatje wegtrok) en er toen met gierende banden op zijn scooter zonder licht vandoor ging. ja...goede eerste avond was dat! Nadat ik geheel onterecht even boos werd op saar en mar die ongeveer 500m voor me liepen ging ik weer normaal doen en alles blokkeren (had gewacht tot de volgende dag had ik ze gewoon weer kunnen gebruiken want iemand had mn passen gevonden en me gelijk gefacebook stalked, maarja overig inbox he..)

Gelukkig heb ik altijd nog familieee en  mar, saar en Gustaaf nog en zo komt alles weer op zn pootjes terecht! JEEEJJJ!

De rest van de dagen hier in Bali hadden we eigenlijk te weinig uren in de dag en ook nog te weinig energie.. Want we wilden natuurlijk alles zien, laten zien en proeven! Van surfen op het strand, eten van 6 verschillende warungs naar je toe laten brengen en dan onder het genot van een jonge groene kokosnoot en een Bintang de zon zien ondergaan in de zee tot op de scooter in de brandende zon naar Ubud, eten in het beste restaurantje en langs de tientallen standjes met koop waar struinen.

Maar natuurlijk moesten we ook nog een beetje herinneringen op doen van mijn vorige bezoekje in Bali!! Dus naar de turtle farm op serangan, touren door Nusa Dua en Uluwatu en stappen in de Paddy's en Bountys!

En Josephine had natuurlijk ook nog allemaal plekjes die ze wilde laten zien in Sanur waar de mensen in de Linga Longa bar zich haar nog wel heel goed leken te herinneren...... de hoedjes en barren...

We zijn ook echt nog op prachtige nieuwe plekjes gestruind zoals Finns Beach die saar en mar hadden gegoogled voor hun tripje en green bowl bay waar we op struinde toen ik had bedacht voorop te gaan rijden en gewoon random een weggetje uit te kiezen... wat volgde was een prachtig uitzicht! Met aapies stijle rotswanden en prachtig groen, een gigantische trap (mega knappe surf mannen die het helemaal niets leek te doen, wij daar in tegen moesten op de weg terug naar boven toch nog echt wel even 4x uithijgen) maar een betoverend stukje on aangeroerd strand aan het einde van deze "stairway down to heaven".

Helaas zijn op dit moment Xanthiany en Jo allebij ook ontdaan van hun spulletjes.. josephine dr buddy was open gebroken bij de "betaald/beveiligd parkeren" en Xan dr telefoon is bij steel poging nummer 2 toch echt uit dr tas gesnatched..(de eerste keer had ze m te goed vast voor de dief om uit haar handen te trekken)

We verblijven nu in de Dukuh op aanraden van Nabil die hier ook zit en hun voorman is echt een geweldige man!! Ketut! Hij probeer dons met alles te helpen en heeft helaas ook erg veel weet van de diefstallen die hier in Kuta gebeuren. Hij probeerd daarom ook met een groep vrienden de daders te pakken en ze naar hun eigen community terug te brengen om ze daar we even op hun plek te zetten. (de politie doet hier namelijk niks) Dus, voor komende bali gangers! Verblijf in de Dukuh! Neem geen waarde volle spullen mee! Ga geen bandjes kopen van kleine kindjes midden in de nacht want ze jatten alles...En vergeet vooral niet: Verdwaal!!! Verdwaal zo veel als je kunt buiten de grote steden! Je hebt daar prachtige plekjes en fantastiche restaurantjes! Lieve locals en vooral erg veel koeien haha

Oh en Margaux (een meisje hier) heeft vanmiddag een 3 weken oude katje gered op straat Jean-Luc hebben we hem genoemd! En het is een dotje!

See you later!!! En aangezien ik niet mobiel bereikbaar ben, alvast:

Happy New Year!!!

nou, Doeiii