Singapore!!!

8 december 2014 - Bandung, Indonesië

Nou daar ging ik dan! Naar Singapore voor mn nieuwe visum.

Op de airport werd ik er gewoon ook nog eens eruit gepikt bij Customs, alsof het land uitgezet worden nog niet gezellig genoeg was.
Deze meneer vertelde me eerst dat ik dus minstens tot de 9de weg moest blijven, waarna ik hem vertelde dat dat niet zo was en hem op de kleine lettertjes bij de stempel wees. Waarna hij weer mega benieuwd was waarom ik een stempel had en wat ik dan in Singapore zou gaan doen... Na hem in alle waarheid min een aantal persoonlijke meningen natuurlijk het hele verhaal te hebben verteld kon ik doorlopen. JEEJ!
Mn vliegtuig had gelukkig maar een uur vertraging, en LionAir is misschien wel de crappyest airline waar ik ooit mee heb gevlogen, ook al dragen ze wel leuke outfitjes. Was de reis al met al prima. Mn koffer kon ik bij de hand houden dus toen ik het vliegtuig uit kwam rond 7h kon ik gelijk door naar het metro station. Daar kon ik een kaartje kopen, geld pinnen en gelijk de metro in stappen in de richting van het centrum. De metro was mega vol en ik moest na mn overstap ook nog zeker 2 haltes wachten voordat ik kon zitten. Ongeveer een half uur later... HOLY DAMN!?!? Niemand wijst naar me, Bulé! nog geen enkele keer gehoord, niemand geeft zn plek vrij aan me, er worden geen stiekeme fotos gemaakt!?!?! WAAR BEN IK!?!?!?

Toen ik met een glimlach van oor tot oor uitstapte bij Ruffles Place was er een gigantische kerstboom en kerst muziek en de lucht was zo schoon dat ik alleen maar kon blijven glimlachen. En nergens autos, overal mensen op straat en de eerste mensen die ik tegen kwam spraken duits, DUITS!?.... en GPS deed t overal dus ik kon in 1x doorlopen naar mn hostel... by this time kon ik het al bijna niet meer aan hahaha

BIj mn hostel aangekomen, werd ik in het prachtig engels werd verwelkomt: ANNNICK!!! Finally!! I saw your flight had a minor delay but we have been expecting you! Let me get your stuff and show you arround our little christmas palace, first off : this is our tree! met mijn reactie:.....?! (sprak deze super asian nou zojuist 3 zinnen perfect engels..) Nadat ik was bijgekomen van deze shock stelde hij me voor aan mn kamer genoot Josefien uit Zweden waarna deze geweldige vent weer terug ging naar zn counter.
Ik kon niet mee met Josefien naar de MarinaBay bar omdat ik al had afgesproken met Nils. (Duitse jongen die ik had ontmoet op een huisfeest in JKT die werkt in KL maar een meeting in Singapore had en mn facebook status had gezien...ja serieus hoedan...)
We hadden afgesproken in Clarke Quay en zijn toen samen daar gaan rondwandelen aangezien het daar 1 groot Disneyland is voor "volwassenen". We gingen wat eten onder het genot van Gin Tonics en een Duitse cocktail waar ik nog nooit van had gehoord (en de naam natuurlijk al weer van ben vergeten) en hij vertelde me over een aantal dingen die ik sowieso moest gaan doen in mn weekendje Singapore.
Nils moest helaas rond een uurtje of 12 weer weg omdat hij de volgende ochtend weer moest werken en om 11h alweer naar Puket moest..... Dus toen we beide onze eigen weg waren gegaan, ben ik op weg naar huis ontvoerd door 3 andere Duitsers die me zagen rondlopen en me min of meer de bar in hebben gesleurd waarna we met zn 4en tot een uurtje of 3 zijn gaan dansen en drinken hihi.

De 2de dag was ik al vroeg op om mn visa te regelen wat bestond uit een: "Come in, give me your papers, they suck, i'll fix it for you, 160 $, see you at 4.30."

Wat een geweldige vent was dat.

Toen ben ik Thali en butter chicken gaan eten in Little India langs alle markten gelopen en toen gelijk door naar china town voor Laksa en de markten daar. Lekker toeristisch. En het eten was AMAZING, (props voor de aanbevelingen van Sujeet!)

Mn visa was klaar om 4.00 dus ik kreeg een smsje en ik kwam binnen en exact hetzelfde verhaal.  "Here you go, thankyou for your business, have a safe flight back, here is your receipt."

Savonds ging ik naar de Marina Bay gardens op aanraden van David (hij had er een half jaar gestudeerd) alleen was ik natuurlijk te laat..verdulleme. Zijn andere tip was Altitude 1 en daar was het super mooi op de 57ste etage met een geweldig uitzicht maar waaaaay to expensive dus na 1 drankje heb ik me bij de 2 amerikanen en deen uit mn hostel gevoegd en zijn we op een semi kroegentocht gegaan en hebben we in de locale foodcourt nog even wat gegeten... wat we precies hebben gegeten weet ik eigenlijk niet eens, de jongens zeiden tegen de dame achter de counter "i want the same thing that you would eat yourself.." maar t was super prima!

De volgende dag regende het super hard dus had ik geen kans meer om de rest van SIngapore te ontdekken en ben ik naar huis gevlogen waar Dea en Nabil me opwachtte (2h vertraging..) en me afzette bij Sujeets. Die een heerlijk Indiaas Kipje klaar had gemaakt met Mita. Welcome back!
UIt het niets stonden de andere meiden ook voor de deur en wist Leonoor nog wel een potentieel huisfeestje waar we met zn allen incl. haar 3 huisgenoten heen konden gaan.

En wat een feestje was dat!!! Mega mooi appartement met een super uitzicht en een gigantisch zwembad en nouja.. gewoon niet normaal! De drank was ook goed aanwezig en de deense manier van mix drankjes sloeg ook goed aan...

Toen het uiteindelijk tijd was om naar huis te gaan waren Mita en ik vergeten dat we Sujeets huis niet in konden zonder de buren, die natuurlijk van niks wisten dus na het huisfeest nog even naar de mc donalds waren gegaan...

Na een uur zoeken op naaldhakken over de "prachtige" straten van Tebet hadden we eindelijk hun voordeur  gevonden en besloten daar voor de nacht te bivakkeren als ze niet thuis zouden komen... Het duurde gelukkig niet langer dan 10min toen hun taxi ook verscheen, waarna wij ook ons bed in konden, om vervolgens met mijn eerste kater van mijn reis wakker te worden... Met Sujeet al bacon bakkend, en indiaas ei voorbereidend aan het fornuis, waarnaast Mita een smoothy in elkaar flansde aan het aanrecht kwam ik al kermend van de hoofdpijn de trap af gelopen.

De rest van de zondag gingen we voor een massage, niks doen, niks doen, ik hutspot maakte, we met zn allen sunday dinner deden en we al vroeg afscheid namen om  maar een keertje vroeg naar bed te kunnen!

P.S. I dont think that any of you guys will actually read this but if so here is a thankyou note for everyone that tried to help me get my new Visa! THANKYOU!!!

Top weekend dus!

Van reisblog naar fotoboek