Werk bezoek!

1 december 2014 - Bandung, Indonesië

En dan was het dan zover!! Mama, Ed en Josie op bezoek bij de allerleukste van de kinders, MIJ!

3H in de taxi gezeten naar het vliegveld want vrijdag is hier de grote reis dag voor alle locals. Nadat ik bij de verkeerde uitgang stond hadden we elkaar eindelijk gevonden en moesten we nog even wachten bij White Coffee op Arnold die ons in BIntaro zou afzetten. Daar kregen Mama en Ed gelijk hun eerste kopje koffie met Bah melk.

Eenmaal in Bintaro hebben we heerlijk sate, percadel en telor gegeten bij een foodcourt en daarna lekker mamas en eds beefeater opengemaakt in hun eerste verblijf plaats: Narwastu. Dat is op loop afstand van mijn huidige Kosan (kamer) dus de volgende ochtend stond ik om half 10 weer bij hun voor de deur waar Winston mij vertelde dat ze nog lagen te pitten. Het was dan ook wel een lange reis dus ik liet ze gewoon lekker slapen.

Eenmaal wakker moesten ze verhuizen naar Little Amaroossa op Jalan Cipete. Een erg leuk hotel!! Aardige mensen ook en Jalan Cipete is ook een mega leuke straat. Het hotel is aan de binnenkant net een bordeel haha! Roze, zwart, zilver en goud. Hierna gingen we richting Citos waar we hadden besloten op Wowa te wachten met een kleine tussenstop bij de Beehive (super leuke binnentuin!) A fijn. Wachtend op Jo in Citos waar mama en ik bijna de zangeres hadden omgelegd omdat haar stem echt V-R-E-S-E-L-I-J-K was..en Jo maar niet kwam en ook slecht bereikbaar was. Toen Jo eindelijk aankwam met een illegale taxi en ook een chauffeur waar je nachtmerries van kreeg en 250.000 moest afrekenen snapte ik het al. De Bulé werd een blokje om genomen zonder de meter.... wat mij in het begin ook gebeurde helaas. Maargoed ze was veilig en wel.

De rest van de week hebben we geprobeerd zo veel mogelijk te zien en te doen. Kuningan, Kota, Sudirman, SCBD, Kemang, Cipete en Bintaro. En natuurlijk overal even stoppen om de menu kaart te onderzoeken. En nu komt dan het mooie....... overal heen LOPEN! Nouja oke misschien niet overal maar wel veel.... zeker voor Jakarta standards. Aan de ene kant begrijpelijk omdat traffic hier inderdaad vreselijk is maar toch... lopen!? Ik vond het vooral erg leuk dat ik ze zoveel leuke plekjes kon laten zien. Na 4 maanden JKT weet je toch al een hoop over de locale restaurantjes en barretjes.

Helaas was er weinig van vroeger over gebleven volgens mama en ons oude huis konden we helaas ook niet vinden. Ed en Mama hebben natuurlijk nog wel even de locale golfbaan bezocht waar de caddies bij het afslaan de balletjes voor je klaarleggen! Helaas moest ik werken en mocht Josie niet mee de baan op  ( dus die ging lekker de mall in om een beetje te shoppen). Maar we hebben genoeg leuke dingen gezien met als hoogtepunt natuurlijk wel de dierentuin! Taman safari waar Jo en ik tijgers, leeuwen en orang oetans hebben geaaid! O zo leuk!

Helaas ging de tijd mega snel en moesten ze donderdag om 3h alweer richting het vliegveld...

Het was super leuk om ze hier te hebben en ze alles te laten zien! Van ratten op de weg tot gaten in de weg. De rivieren die zich vormen aan de zijkant van de weg na een lekkere regenbui. De kaki limas en bedelaars, tot luxe barren en restaurantjes!

En dan nu op naar de laatste 2 maanden van mijn reis, en het volgende bezoek uit nederland van Sara en Mar die mij zullen vergezellen tijdens kerst en oud en nieuw op het prachtige Bali!

Nou Toedels!

1. Monique Delfgaauw:
    1 december 2014
    wat een leuk verslag!! Ed en int gisteren gesproken op een verjaardag en waren zo enthousiast!!
    Ze hebben echt genoten van alle lekkere eet ze vertelde ook inderdaad van het verschrikkelijke verkeer. En hoe leuk het was dat jo daar ook naartoe kwam. Nou, geniet nog maar heerlijk van de tijd er een hele mooie feestdagen. Dikke kus Monique Delfgaauw
  2. Monique Delfgaauw:
  3. Harry:
    1 december 2014
    En dan over 2 maanden eeeeeindelijk weer met je lieve vriendinnetjes hier chillen!!! Misyou