Jakarta BBQ's en wederom bezoek uit NL!

12 januari 2015 - Jakarta, Indonesië

Gelukkig Nieuw Jaar!!!!

Aangezien mn laatste update vlak voor oud en nieuw was vond ik het wel een gepaste opening.

Oud en Nieuw zelf hebben we met zn allen gevierd! Nabil, Margaux, Matisse, Jo, Mar, Saar, Rene, Mita, Xan, Sander en ik gingen na een snel bezoekje bij de shotjes bar met zn allen op weg en stonden om 12h in de regen, op het strand van Seminyak. Na een helse tocht langs dieven, knallend vuurwerk en hordes met mensen. Maar daar stonden we dan, 12h op het strand in Bali en wat een gebeuren! Overal vuurwerk in de lucht en iedereen was "dancing in the rain"!
Na een klein feestje op het strand baande we ons weer een weg terug naar het Party centrum van Kuta waar 1 van de kroegen ons een gratis fles Vodka had beloofd die we dus maar eens even moesten gaan innen! (Op de weg hierheen raakte we mekaar allemaal even kwijt, werden onze lege zakken gerold, hadden we een dief even in de spotlight gezet, werden we belaagd met vuurwerk en een man had zn hand eraf geknald met vuurwerk). De rest van de avond bestond uit een soort kroegen tocht die we netjes om een uurtje of half 5 afsloten met een gezellige wandeling naar huis en daarbij onze voorman moesten wakker maken die als een ninja uit zn bed sprong haha. En oud en nieuw sluit je natuurlijk niet af zonder een lekker Maccie!!

De laatste dagen hebben we rustig aan gedaan. Tijdens de korte 12htjes die we nog hadden in JKT zijn we met zn 3tjes nog even naar blokM gegaan. Daar stond een stand met slangen waarvan de eigenaar een albino slang uit zn kooi haalde en toen tegen mij zij "sama sama" "putih" wat in principe betekend dat die slang wit was..net als ik.. Verdomme net terug uit Bali voel me helemaal tanned maar nee hoor, komt deze meneer even langs. Maar goed, nadat de meiden zich weer hadden opgefrist in het hotel gingen ze er vandoor. En toen was ik weer alleen..

De volgende dag ben ik met Reanne gaan eten, hebben we met zn 3'en op 1 Ojek gezeten, zijn we naar de hoeren gegaan en hebben we genoten van de life band in Eastern Promiss.

Haaaa ja we zijn naar de hoeren gegaan!! Haha eigenlijk is het een bar waar alle hoeren gewoon wachten op een man die binnenkomt en ze een seintje geeft. Allemaal mega leuk om te aanschouwen.

A fijn de volgende paar dagen heb ik weer op Lucy en Linus gepast bij Gustaaf en daarna moest ik weer terug naar BIntaro en aan het werk. Gelukkig kon ik op maandag mn telefoon en bankpassen weer ophalen bij Gustaaf die ze voor me had meegenomen uit Nederland!  En aangezien hij zijn BBQ had mee genomen moest die ook gelijk ingewijd worden. SAUSAGE!!

Afgelopen weekend was gelukkig weer 1 groot feest!! Vrijdag gingen we met een gigantische groep, vol Nederlanders kan ik wel zeggen, naar de Beehive! Met zn allen op de dansvloer, luisterend naar de Asian Beatles met natuurlijk een lekker drankje in de hand.

Op zaterdag was Tessa aangekomen!! Ja ja kleine wereld!! Dus ik ging om 12h Tessa ophalen en Lotte (die had ze ontmoet in het vliegtuig en toen had Lotte besloten ook Kamar Kamar te gaan slapen) Samen hadden we heerlijk ontbeten in Kemang en na een kleine twijfel tussen slangenbloed drinken en Blok M kozen ze voor blok M. Daar gingen we kijken bij de Petshops... waar ze een baby Baboontje hadden die je kon vasthouden en Lotte kreeg een leuke verrassing toen de eigenaar een anderhalve meter lange albino python vol op dr schouders dropte en de kop van het beest in dr hand duwde zonder ook maar enige aanwijzing.
Welkom in Jakarta!!!

Daarna gingen we richting Sujeets waar we een suprise party moesten opzetten. Samen met Mita gingen we nog even wijn en goudvissen halen en toen op naar the Dutch House (sujeets buren) Waar Lotte natuurlijk 1 van de jongens herkende... Delft knows Delft denk ik dan.
Helaas was de suprise party opzetten lastiger dan verwacht aangezien OCD Sujeet natuurlijk alle deuren die Janhavi open had gelaten weer op slot had gezet waardoor we het huis niet in konden... UIteindelijk is alles wel goed gekomen gelukkig. En op zondag was dan Sujeet zn zelf geplande verjaardag. Allemaal lekker brak aan de BBQ! Niek had een heel plan gemaakt tijdens het boodschappen doen en zette ons allemaal aan het werk. Salsa, Guacamole (ja ja de mijne met koriander ofcourse) aioli (misschien iets teveel knoflook..oeps my bad), sate, dorades, kipkluifjes, groente salades, aubergine, courgette, mais en nog veel meer! Wederom Props voor Niek zn kookkunsten!

Tijdens de BBQ had ik het er met Tessa over dat het allemaal veel te snel is gegaan en dat we nog maar 2 weken hebben totdat we weer naar huis moeten. Veel te kort. Tessa gaat nu naar Yogya met Lotte en daarna naar Bromo en Bali. Ik heb toen besloten dat ik naar Bromo ga. Het is misschien duur maar het is ook niet elke dag dat je de kans hebt om een nog actieve vulkaan te beklimmen.

Dus misschien met mn volgende update zal ik deze activity kunnen afvinken.

Toedels!