shame on you

27 oktober 2014 - South Tangerang, Indonesië

2 weken geleden sinds mijn laatste reisverhaal en ik kreeg te horen dat ik een nieuwe moest schrijven.. Dus bij deze:

13 oktober is de datum van mijn laatste reisverhaal en in de tussentijd heb ik een hele hoop gedaan maar aan de andere kant ook weer helemaal niks.

Op dinsdag ging ik met Reanne naar de ambassade in Cipete om alles op orde te krijgen. Lekker met z'n 2en, en snel dat alles ging!! Nummertje trekken, invullen, inleveren en weer weg!! Naja, Reanne dan. Want ik mocht dus blijkbaar niet bij DIE Immigratie dienst verlengen omdat ik nog ingeschreven stond in Depok.. Dus.... naar Depok....
Reanne had bedacht dat we dat best wel met het OV konden doen aangezien we beide nog nooit in de trein hadden gezeten (ik ook nog niet in de bus) en we hadden het weekend daarvoor al in een badjal gezeten dus samen zouden we alle OV middelen wel even onder de knie krijgen! Op het treinstation ging alles best redelijk, 2 blankies worden altijd goed geholpen dus van alle kanten kwamen mensen deze 2 "stupidos" even redden... want poortjes openmaken, het goede perron etc is allemaal erg lastig.... In Depok aangekomen, langs de locals gewandeld en bij de Immigratie dienst aangekomen konden we gelijk weer weg want mijn sponsor was niet geldig! Is ook weer echt iets voor mij... Afgelopen vrijdag dus naar de goede gegaan in Tangerang waar ik nu woon, nieuwe sponsor formulieren alles. KOn ik weer 3x heen en weer, voor een stempel, nieuwe letter van referentie want de oude was te lang geleden etc etc etc... WAT EEN GEOUWE *piep* en nu mag ik dinsdag en donderdag weer terug.. geen probleem is maar EEN UUR RIJDEN...verdulleme.

Owjaaaa ik ben ook nog in de dierentuin geweest... super leuke baby olifantjes! Jammer dat de mensen hier ze voeren met chips, cola etc etc. Wat nog zieliger werd toen ik langs de Stier van de groep liep die een gapend gat aan de onder/zijkant van zijn slurf waardoor hij de kleine nootjes niet kon oppakken, en dat toch steeds bleef proberen...

Nou heb ik dus ook nog samen met Ida (meisje van de deense ambassade) op een huis gepast in Kuningan. De snapchats zijn de meeste van jullie vast niet ontgaan, zwemmen, bankhangen, met de hond wandelen en we in de buurt ook nog een klein zwembad feestje hadden. Gezellige dingen.

Als ik dit zo lees heb ik echt 2 weken alleen maar gefeest. En helemaal met Xanthiany het afgelopen weekend. We sliepen in het appartement van haar oom bij Kelapa Gading naast Mall Of Indonesia. In het oosten van Jakarta. We hadden kaartjes gekocht voor Jakarta Sounds Fair waar we met zn 2en heerlijk hebben rondgewandeld langs Kraak&Smaak, Sophie A. Bexter, Magic! en een mega leuke jazz band die zo aan het losgaan was op het podium dat heel de zaal al snel volgde! Met nummers van James Bond movies tot echte klassiekers!

Na ons bezoekje sleurde ik Xan mee naar Lucy's (op de weg erheen leerde Xan "the hard way" dat de stoepen in Jakarta niet gemaakt zijn voor de onoplettende en viel ze in goot! Na deze lachwekkende domper aangekomen in Lucys kwamen we ineens Deka tegen, Xanthiany's neef. Die besloot dat we meegingen naar "domain" instappen en wegwezen! Domain was heeeeeerlijk! Eigenlijk moest je hakken en alles aan maar Deka zorgde dat we zo door konden om naar de heerlijke r&b te luisteren die we zo hadden gemist. En toen het tijd was om weg te gaan zijn we nog gestopt bij de "Jalan Starbucks". Een pleintje met een aantal locals en een kaki lima met koffie. En die locals waren heeeeerlijk aan het zingen! Dus was een goede afsluiter!
De volgende dag hebben we eerst even heerlijk gezwommen toen geshopt in MOI toen door naar Grand Indonesia, Dinner bij Potato Head ( wat bij ons in r'dam dan wel een snackbar mag zijn is hier gewoon een heerlijk restaurantje met heerlijke salades en fantastische cocktails!), huisfeest van vrienden, door naar Imperica waar we blijkbaar aan het feesten waren met het nichtje van de president... dat verklaarde de tafel met een continue  stroom aan free drinks. UIteindelijk waren we weer best wel laat thuis.... gister hebben we rustig aan gedaan... allebij helemaal kapot van dit weekend. We vonden dat we wel een verzetje hadden verdiend dus gingen we lekker in sushi bar zitten!!!! AAAHHH SUSHI

oke dit was het verhaal van de afgelopen 2 weken.... volgende keer hoop ik dat er meer sightseeing in zal zitten!