TOOEEEETTT!!

1 september 2014 - Jakarta, Indonesië

het constante geluid op de straten van jakarta.
Zaterdag was ik al even een rondje wezen rijden met Magali en Arnold, redelijk rustig en hier en daar een gat in de weg, nee geen normaal gaatje gewoon een gigantisch stuk asfalt dat weggetoverd is.

Met deze geweldige infrastructuur hadden we dan ook al snel een lekke band. Dus terwijl Arnold met de scooter naar de lokale garage ging (bamboe tentje met een band voor de deur) bleven magali en ik rustig wachten bij een kleine lokale supermarkt (denk aan zown 9m2 volgestopt met practische hebbedingetjes en boodschapjes) waar we merkwaardig genoeg ons drinken en de koekjes gratis kregen. Na zown 5 minuten kwam er een klein jongetje dat keihard wegrende toen hij me zag. Snap ik, ik ben mega eng....
Om na 3 minuten met zijn 8 vriendjes terug te komen. Eerst vanaf een afstand kijken hoe Magali en ik aan het spelen waren met ons net verkregen plastic zakje (wind en zwaartekracht <3), om vervolgens heel hard GOOD MORNING!! te roepen en dan giegelend terug te rennen naar zijn vriendjes. Aangezien de rest ook graag mee wilde doen ging het van good morning naar goodnight om dan ineens over te springen tot I LOVE YOU!. A fijn "smile and wave" just like the queen. A snel stonden Magali en ik tussen zown 20 kinderen en een aantal moeders in (die volgens magali de heletijd zeiden dat ik haar moeder wel moest zijn.. (nog even niet hoor)) tot 10 te tellen en het alfabet op te zingen in het nederlands, engels, maleis en jahoor Mandarijns. Tussendoor nog even op de foto met de eigenaresse van de winkel en alle kids onder het genot van een aangeboden thee'tje.
Toen Arnold terug kwam reden we vlot door naar huis zigzaggend de straatjes om vervolgens bij het hek een nieuwe groep Fans te gemoed te komen.

En dan had ik vandaag eindelijk mn eerste werkdag! Op een heus kantoor, gelijk even voorstellen en me ervan vergewissen na een aantal grapjes over mijn huidskleur (jaaa marlot ook hier maken ze er grappen over..) dat ik toch wel eigenlijk een beetje opval :D.

Na een zware werkdag vol met informatie lezen en absorberen was het volgens Arnold tijd voor wat relaxing. Naar de massage aan de overkant! Waar een meisje van ongeveer 1.50 en zown 50kg voor 1.5h mijn hele lichaam heeft gepijnigd. Knopen in mn nek, hiel, vingers en ook uit mn linker bil verdreven. En toen stond ik op, licht als een veertje!!
duss dat was mijn eerste werkdag!
en nog een klein stukje weekend! toedels noedels