wit wit wit

5 september 2014 - South Tangerang, Indonesië

Op weg naar werk wat nu nog zown 1.5h rijden is kom je de raarste dingen tegen. Parabot 's, ofwel rijdende "Blokkers" ,fietsjes of scooters afgeladen met plastic. Sommige zijn meer voor huishoudelijke bedoelingen denk aan een zeef bezem emmer etc. en andere zijn afgeladen met speelgoed, vooral hello kitty blijkt hier heel groot te zijn en worden dan ook door de autoruiten in de file heen verkocht: "Wanita Hello Kitty Kope Kope ja ja! "slimme handel wel. Ook ossen worden hier over de wegen vervoerd, en echt niet in een grote vrachtwagen hoor, nee gewoon in een klein laadbusje, touwtje om de horens en gaan over die snelweg.

en dan het volgende: Een aap op een fiets waar vind je zoiets? Hij reed door de stad, en viel op zijn gat. Een vrouw kwam te hulp die keek in zijn... (en het volgende deel hoef ik voor de kenner niet meer te zingen) EN IK WEET IN WELKE STAD! Jakarta dus, en deze aap had niet alleen een fiets maar ook gewoon een motortje, rijke aapie.

En dan mag ik hier wel een wandelend wonder zijn maar de mensen hier willen gewoon allemaal net zo zijn als ik!! Ego BOOST hallooooo.

Oke een kleine uitleg. In de supermarkt opzoek naar een cremetje voor mijn zachte huidje, die nu bedekt is met een zwart laagje roet. Zoeken zoeken zoeken, en daar staan dan zown 25 potjes met creme voor oude huid, jonge huid, droge, vette en noem maar op. Blijkt dat in al die potjes een "whitener" zit...Verder naar de douche gels voor vrouwen, en daar is exact hetzelfde verhaal! Daar heb ik dus helemaal niks aan, nog witter en ik ben transparant! Dus dan maar aan de kinder douchegell..

Het schoonheids ideaal bij ons thuis mag dan een heerlijke zomerse (zonnebank) gloed zijn, maar hier is dat wel anders. De witter de beter. (misschien dat ik stiekem nog een paar potjes meeneem voor Loes, kan ze mij tenminste niet meer pesten..)

Nog een leuk weetje is misschien dat we laatst met zijn 6'en uiteten zijn geweest voor de schandalige prijs van 100.000 rupiah, dat is omgerekend wel zown €1.20 per persoon! Mag ook wel als iedereen zijn eigen bak rijst, soto en 10 stuks sate inclusief drinken krijgt. LEKKER PUH DEWI SRI!

De planning voor dit weekend is het vinden van mn eigen kamer in Bintang en een meet en great met wat wat andere interns hier in Jakarta en om de laatste stukjes Kikil tussen mn kiezen vandaan te krijgen... dat was de special suprise in mn soep vanavond.....en dat is dus koeienhuid.... oke doei

Toedels