update, vooral stappen denk ik

25 september 2014 - South Tangerang, Indonesië

In alle heisa van de afgelopen week kwam ik telkens niet aan het uploaden van een nieuw verhaal toe. Sorryyy!!!

Maargoed zoals jullie waarschijnlijk wel hebben gezien was Nabil hier dus afgelopen weekend! Jeej voor Nabil! Nadat ik gruwelijk was belazerd door de taxi chauffeur die ook nog eens de deuren op slot deed bij aankomst omdat hij een "kiss" wilde en ik vervolgens 5 minuten bezig was mezelf los te krijgen uit zijn grip hij ook nog het lef had om me om extra geld te vragen voor de tol terug, kon het feestje eindelijk beginnen.
EN toen belandde we dus na een korte wandeling in "Fabric" waar ongeveer 20 mensen waren maar de muziek heeeerlijk was! En Nabil en ik als echte buitenlanders alle aandacht kregen (zie facebook foto). Wat een eerste avond!
Dus de na de volgende dag een middagje de tourist uit te hebben gehangen was het genoeg. Tijd om de geheimen van Jakarta te ontdekken met wat locals. Want Nabil kende nog een paar mensen hier van zijn vorige bezoekje. Tia om precies te zijn. En Tia wist dus alles!
Na onze kleine Shopping visit bij Plaza Indonesia gingen we met zn 3en naar Kemang waar we eerst nog heerlijk wat hebben geborreld, met een pizza met, let op, warme chocopasta, banaan en KAAS. Na dat Nabil en ik ons hadden uitgesproken over hoe fout die combinatie was, hebben we het toch maar geprobeerd en holy damn wat was dat lekker!

Toen op naar het restaurantje van de avond. Ze hebben hier dus een soort van pleintje waar Nabil en ik al eerder langs waren gelopen, het ziet eruit alsof het allemaal kleine restaurantjes zijn. Maar als je eenmaal binnen bent!?!?! Kwamen we toch ineens in een oase terecht! Zwembad, palm boompjes, life music etc etc etc. Het eten was misschien niet geweldig maar de locatie maakte dat meer dan goed. Na het eten even omkleden en door naar "Go Ahead", een bar waar buitenlanders en locals allemaal met elkaar omgaan, de Mustangs, Porches en Mercedes'en voor de deur staan. HALLO
En waar ik mn nieren moest verkopen voor 3 glaasjes tequila. (was blijkbaar de duurste in de bar). En Nabil zijn linker long verpatste voor 2 glaasjes Jack Daniels.
En toen kwam die dan, onze eerste echt FLAMINGG! Zomaar uit het niets had Tia hem besteld, Mama en Ed herinneren zich misschien nog wel de bar in Zwitserland waar ze alles in de Hens staken, nou dat was hier niets bij! 1 grote vlam verspreidde zich van het glas naar de flessentoren "on top" en dan heel snel door het rietje proberen zo veel mogelijk naar binnen te krijgen. Wat een avond...

Volgende dag hadden we het er dan ook wel zwaar mee. En zijn we alleen savonds nog even een potje wezen biljarten in Eastern Promiss, cocktails in de 7top, karaoke in een plek die ik niet kan benoemen, biertje & een flaming in de beergarten en een dansje in venue. Ja rustige avond mensen.....
En toen moest Nabil alweer weg.....maar, wat, een, weekend!

24/ 9
En dan komen we nu aan bij gisteravond. Even wat drinken met een vriend in een kroegje, dus dresscode was volgens hem jeans......dus ik in jeans.... DRESSCODE WAS GEEN JEANS. Wat ik al had kunnen weten...dresscode in Jakarta in nooit "just" jeans. Bij de ingang belde ik hem voor de mega grote rij, en ik werd zo naar binnen ge escorteert. Bij de tafel zat een Franse vriend met zijn internationale Indonesische vriendin. Dus eenmaal mezelf geexcuseerd voor mijn niet passende kleding bleek dat deze fransman een wijn importeur was. Dus daar kwam het dan, de flessen Pinot Grigio stonden binnen 3 tellen op tafel, gevolgd door Scallope St Jaque en van alle hoeken en gaten kwamen er meer mensen bij zitten. Business kaartjes vlogen over de tafel. Van advocaten tot oliemagnaten, en daar zat ik dan... met mn "im an intern for just 4 more months". Volledig verbaasd over wat er voor me neus aan het gebeuren was. JA INDERDAAD IN SHOCK! Van de gesprekken kon ik uitmaken dat dit elke woensdag gebeurde en dat ze in de weekenden meestal wat meer doen...dat ga ik niet in detail uitleggen... Maargoed lang verhaal kort, business word hier dus gedaan onder het genot van een glas wijn en een belofte voor een feestje.
Best wel prima denk ik dan, maar man wat was ik blij toen ik weer in alle rust in mijn kamer lag, met mijn huisrat buiten de deur en het gegil van de gekko's in mn oren.
see you! ow en speciaal voor mama: Ik heb misschien wel 50 nieuwe mensen leren kennen waarvan in spijtig genoeg niet alle namen meer van weet. de eerste avond had ik 2 biertjes op, de 2de avond van alles door elkaar waaronder Jack Daniels, Tequila, Wodka, Flaming en nog een aantal dingen waar ik de naam niet van ken. De 3de avond rustig alleen maar bintang, tequila en flaming en gisteren heb ik genoten van 3 tot 4 glazen pinot grigio. Geen echt gory details behalve dan van de super fijne taxi chauffeur en een oude Pakistaanse man die graag wilde dat ik mee met hem naar huis ging om wiet te roken maar niet zown doorzetter was. O en een heeeeelee leuke portugese man die wat weg had van George Clooney en dan niet alleen de looks maar ook de leeftijd, die vroeg of ik mee kwam feesten dit weekend maarja niet echt mijn smaak, maar mocht iemand nou nog een single mama hebben!

1. Mama:
    25 september 2014
    Oooooo je hebt mij daar helemaal niet nodig! Geniet er maar van !!!'
  2. Oma:
    29 september 2014
    Nou oma vond het leuk en zei dat je bij mensen thuis moet gaan eten!! Bij je nieuwe matties!